piątek, 3 października 2014

Moje sposoby na naukę.

1. Notatki.
Nie wyobrażam sobie życia bez notatek, wiem, że to może być trudne. Dzięki pisaniu można łatwiej przyswoić sobie treść tekstu. 




2. Kolory! 
Najlepiej wszystkie najważniejsze rzeczy zakreślać sobie zakreślaczem. Jeśli coś sobie zakreślimy to naprawdę bardziej to zapamiętamy. 
Oddzielajmy sobie kolorami najważniejsze fragmenty tekstów.

3. Rozplanowanie czasu.
Wiem - to jest najtrudniejsze zadanie. Jak ja sobie z tym radzę?
Najprościej w świecie rozpisuję co mam zrobić danego dnia. Podzielam także zadania na kilka dni. Na przykład: W poniedziałek nauczę się połowy na niemiecki a w środę dokończę i zrobię sobie powtórkę. Mam karteczki samoprzylepne, na których to zapisuję na każdy dzień tygodnia i zawieszam na wysokości oczu. Najlepiej powieście je sobie przy biurku! To zadanie jest ciężkie, ale wykonalne. Tylko trzymajcie się planu!



4. Nie odkładaj niczego na później!
Po sobie wiem, że jak się coś odłoży to się tego nie zrobi. Skutek to jedynka - a chyba tego nie chcemy.

5. Mapy pamięci.
Jak się je robi? Należy robić wykresy, tabelki, ale także rysunki. Kiedy musimy się nauczyć słówek na angielski z jedzenia to możemy namalować je, np. na stole. Kiedy potrzebujemy się nauczyć czegoś na geografię, np. jakieś skutki czegoś tam i odpowiedź to, np. modernizacja rolnictwa, możemy koło tego narysować traktor. Podczas sprawdzianu skojarzymy, że po coś malowaliśmy traktor.  


6. Skojarzenia!
Masz do nauczenia jakieś trudne słówka? Skojarz z nimi coś! 
Przykładowo musiałam ostatnio wkuć nazwy państw Azji i ich stolice. Przyznam, że to było dość trudne, ale zaprezentuję wam jak sobie z tym poradziłam: 

*Nepal - Katmandu
Nie pal! - Kat ma ndu ( Kat skojarzyłam z imieniem, a ndu - jako jakieś papierosy)

*Mongolia - Ułan Bator
W Mongolii mieszkają koledzy Batorego - Ułani.

* Oman- Maskat
W jedynym państwie na 'o' produkują maskotki.

Takim sposobem skojarzyłam bardzo wiele słówek.

7. Fiszki.
Znów nauka słówek czy dat?
Weź do ręki kartkę i na jednej stronie zapisz odpowiedź a na drugiej pytanie. Losuj kartki i się sprawdzaj, ten sposób działa.

8. Odrabiaj zadania domowe!
Dzięki ćwiczeniom utrwalamy wiedzę, warto!

9. Powtórka przed snem!
Też macie tak czasami, że nie kompletnie nic nie wchodzi Wam do głowy, a jeśli powtórzycie przed snem to rano wszyściutko potraficie? Ja tak mam. Nie znaczy to, że uczymy się tylko przed snem, nie. Przed pójściem do łóżka obowiązkowo krótka powtórka!

10. Czytajcie książki i oglądajcie filmy.
W ten sposób powiększamy swój zasób słów i stajemy się kreatywniejsi. Bardziej jednak polecam czytać, bo tak rozwija się nasza wyobraźnia. 

To było 10 moich rad, mam nadzieję, że je zastosujecie i pomogą Wam one w osiągnięciu lepszych stopni!



1 komentarz:

  1. Fajne zdjęcia i wpis.
    Zapraszam: http://www.zpasjadokoni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze i obserwacje.
Pamiętajcie, że każdy komentarz jest motywacją do działania. <3
I nie zapomnijcie zostawić linka do Waszego bloga, z pewnością tam zajrzę. ;)